Sådan kan du optimere processen ved flytteopgørelse

Sådan kan du optimere processen ved flytteopgørelse

Annonce

Når du står som lejer eller udlejer af en bolig, er der en lang række formalia, der skal være på plads. Det er både lejer og udlejers sikkerhed, når en lejlighed igen skal fraflyttes. Selvom det er en sikkerhed for begge parter, er det særligt godt for dig som lejer, at lejekontrakt, flytteopgørelse og fraflytningrapport er i orden. Det sikrer, at du ikke bliver snydt af din udlejer.

Førhen fandtes alle disse dokumenter primært fysisk, og du skulle derfor have en lejekontrakt liggende i skabet i flere år. I dag er der en ny måde at få flytteopgørelse hos Domuspect

Hvad er en flytteopgørelse egentlig?

En flytteopgørelse er det mellemværende, der vil være mellem udlejer og lejer ved fraflytning af en lejlighed. Flytteopgørelsen skal indeholde præcise tal for, hvad lejer skal betale ved fraflytning. Om det så er udgifter til maling eller andet, skal det præcise tal noteres – og dette tal er gældende i fraflytningsrapporten. Derved kommer der ikke uforudsete udgifter. 

Domuspect har udformet en digital løsning, så du som udlejer nemt og sikkert kan notere fejl og mangler ved lejemålet, når det inspiceres med lejer ved et flyttesyn. En digital flytteopgørelse gør det også muligt at vedhæfte billeder, hvis det er til gavn for selve rapporten. 

Slip for unødige fysiske papirer ved at foretage flytteopgørelsen online. 

Det samme gælder med din indflytningsrapport

Ønsker du at lave indflytningsrapport på en nem måde? Domuspect har lavet en app, der er perfekt til formålet. En indflytningsrapport tager udgangspunkt i det indflytningssyn, udlejer foretager inden næste lejer kan flytte ind. Den nye lejer vil være til stede ved dette syn, så de sammen kan konstatere, om der er noget ved lejemålet, der ikke er helt, som det burde være. 

På den måde kommer den nye lejer ikke til at betale for de fejl, der var at finde ved indflytning. Dette syn kræver en indflytningsrapport, og den nye app gør det muligt at foretage syn med en tablet ved hånden, hvor der nemt kan indtastes både oplysninger og billeder. 

Den digitale måde er den nemme måde. 

Gør det nemt for jer selv

Der er næsten ikke noget værre end papirbunker, man ikke længere har plads til. Det slipper du for med digitale flytteopgørelser og indflytningsrapporter. Alt bliver samlet et sted, og det sparer dig som udlejer for en masse administrative timer, som du i stedet kan bruge på noget, der er mere spændende. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *